TPF și BAICONS, în cursă pentru elaborarea studiului de fezabilitate privind electrificarea liniei CF Brașov – Târgu Mureș

Sucursala Regională Căi Ferate (SRCF) Brașov a primit cinci oferte în cadrul licitației pentru atribuirea contractului de elaborare a studiului de fezabilitate (SF) pentru proiectul de electrificare a liniei feroviare Brașov – Târgu Mureș, prin Sibiu. Valoarea estimată a contractului este de 122,3 milioane lei (echivalentul a aproximativ 24 milioane de euro, fără TVA), iar documentațiile vor trebui finalizate în termen de 15 luni de la semnarea contractului.

Proiect strategic de electrificare a 389 km de cale ferată

Contractul acoperă cinci loturi distincte, însumând circa 389 km de cale ferată, după cum urmează:

  • Lotul 1: Brașov – Podu Olt (32,75 mil. lei)
  • Lotul 2: Podu Olt – Sibiu – Vințu de Jos (36,91 mil. lei)
  • Lotul 3: Sibiu – Copșa Mică (14,63 mil. lei)
  • Lotul 4: Târgu Mureș – Războieni (20,85 mil. lei)
  • Lotul 5: Deda – Târgu Mureș (17,23 mil. lei)

Această etapă de pregătire tehnico-economică este esențială pentru modernizarea și electrificarea rețelei feroviare din centrul țării, facilitând conexiuni rapide, eficiente și sustenabile între Transilvania și restul rețelei naționale.

Licitație în desfășurare: termen-limită de evaluare – 17 noiembrie 2025

Cele cinci oferte depuse au intrat în etapa de evaluare tehnică și financiară, cu termenul-limită stabilit pentru 17 noiembrie 2025, ora 18:00.

Înaintea lansării procedurii de achiziție, CFR SA a organizat o consultare de piață la care au participat companii de prestigiu din domeniul proiectării feroviare, precum:

  • Urban Scope
  • Baicons Impex
  • Institutul de Studii și Proiectări Căi Ferate (ISPCF)

Pe baza feedbackului primit, cerințele tehnice și caietul de sarcini au fost ajustate, pentru a corela investiția cu celelalte proiecte de infrastructură derulate în regiunea Transilvaniei.

Ofertele depuse – TPF, ISPCF și Baicons, în diverse formule de asociere

Toți cei trei operatori menționați anterior s-au înscris în licitație, formând asocieri strategice pentru fiecare lot:

  1. Lotul 4:
    • Lider: TPF Inginerie
    • Asociați: ISPCF și Baicons Impex
    • Subcontractanți: Atelier 3 Au Design și Muzeul Olteniei Craiova
  2. Lotul 2:
    • Lider: Baicons Impex
    • Asociați: ISPCF și TPF Inginerie
    • Subcontractant: Muzeul Olteniei Craiova
  3. Lotul 1:
    • Lider: ISPCF
    • Asociați: Baicons Impex și TPF Inginerie
    • Subcontractant: Muzeul Olteniei Craiova
  4. Lotul 3:
    • Lider: ISPCF
    • Asociați: TPF Inginerie și Baicons Impex
    • Subcontractant: Muzeul Olteniei Craiova
  5. Lotul 5:
    • Lider: Baicons Impex
    • Asociați: TPF Inginerie și ISPCF
    • Subcontractant: Muzeul Olteniei Craiova

Toate ofertele implică colaborarea celor trei mari proiectanți, în diverse formule de parteneriat, semn că proiectul beneficiază de interes ridicat și expertiză solidă.

Un pas esențial pentru modernizarea căilor ferate din România

Prin electrificarea liniei Brașov – Sibiu – Târgu Mureș, România face un pas important în direcția unei infrastructuri feroviare moderne, nepoluante și adaptate cerințelor europene privind mobilitatea durabilă.

Rezultatele evaluării vor stabili direcția pentru următoarele faze de proiectare și execuție, într-un moment în care eficientizarea și digitalizarea transportului feroviar devin priorități strategice naționale și europene.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp