
CFR SA a semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de reabilitare pentru linia feroviară Cap X Băile Herculane – Cap X PO Nou Poarta (km 404+250 – km 436+887), aferent Lotului 5 din cadrul proiectului CF Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Caransebeș, parte integrantă a Coridorului Orient/Est-Mediteranean. Contractul a fost atribuit companiei PORR Construct și are o valoare de 2,14 miliarde lei (aproximativ 428 milioane euro), fără TVA. Finanțarea este asigurată prin Programul Transport (PT) 2021–2027, bugetul de stat și alte surse legal constituite.
Durata totală a contractului este de 60 de luni, dintre care 12 luni sunt dedicate proiectării, iar 48 de luni execuției lucrărilor.
Parteneri și subcontractori implicați
Proiectul va fi implementat de PORR Construct împreună cu grupurile IC Consulenten Ziviltechniker GesmbH, Kontron Transportation GmbH, PORR Bau GmbH, PORR, Hitachi Rail GTS Deutschland GmbH și Hitachi Rail GTS Romania – în calitate de terți susținători. Lista subcontractanților include: Pirotehnic OSB, SSF-RO, Proiect Consult, Eco Geodrum, IMSAT, Egis România, Anayar Garden, Salubris Waste Management, Elektra Invest și Muzeul Olteniei Craiova.
Lucrări incluse în proiect
Printre lucrările prevăzute în contract se numără:
- Reabilitarea liniei de cale ferată conform Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată la 25kV.
- Modernizarea instalațiilor de centralizare electronică/electrodinamică.
- Construirea de peroane înalte de 400 metri în toate stațiile.
- Modernizarea a 7 tuneluri feroviare.
- Lucrări civile în stații: igienizare, cosmetizare, intervenții structurale, eficientizarea fluxurilor de călători.
- Lucrări de semnalizare și telecomunicații.
- Montarea de panouri fonoabsorbante și alte soluții de reducere a zgomotului.
Lățimea ecartamentului nominal va fi de 1.435 mm, conform standardelor europene.
Studiul de fezabilitate și contextul proiectului
Documentația tehnică premergătoare a fost realizată de asocierea Italferr SpA – ISPCF SA – Italrom Inginerie Internațională. Lotul 5 este un segment-cheie al legăturii feroviare între sudul și vestul țării, iar modernizarea acestuia contribuie direct la creșterea vitezei, siguranței și capacității de transport pe acest coridor.
Contractul de supervizare, în curs de atribuire
În paralel, CFR SA organizează o licitație publică pentru atribuirea contractului de consultanță și supervizare a lucrărilor aferente Lotului 5. Valoarea estimată a contractului este între 21,47 milioane lei și 25,5 milioane lei, fără TVA. Durata totală de implementare este de 183 de luni, din care:
- 12 luni pentru proiectare
- 48 de luni pentru execuție
- 120 de luni pentru perioada de garanție și notificare a defectelor
- 3 luni pentru perioada de post-garanție și închiderea proiectului
Criterii de participare și evaluare a ofertelor
Ofertanții trebuie să demonstreze că, în ultimii 5 ani, au prestat servicii similare de supervizare/consultanță pentru lucrări de infrastructură feroviară, excluzând metroul și tramvaiul. Sunt eligibile maximum 5 contracte, care trebuie să însumeze cel puțin 5,91 milioane lei (fără TVA).
Termenul-limită pentru depunerea ofertelor este 22 septembrie 2025, ora 15:00. Evaluarea se va face în funcție de cel mai bun raport calitate-preț, cu următoarele ponderi:
- 40% componenta financiară
- 60% componenta tehnică, structurată astfel:
- 20% metodologia de prestare a serviciilor
- 12% experiența coordonatorului de echipă
- 10% proiectant adjunct al coordonatorului
- 8% inginer responsabil cu tunelurile
- 6% expert în infrastructura feroviară
- 4% expert financiar – control costuri